сторінка матеріалу
Uncategorized

Запорукою безпеки може стати лише військовий флот, який вкрай потребує модернізації і розробки нової моделі застосування за нових умов (пропозиції до парламентських слухань 25.04.2012)

Чинна Воєнна доктрина вказує, що сьогодні основними причинами війн і воєнних конфліктів можуть стати економічні, політичні, територіальні, національно-етнічні, релігійні або інші суперечності, які державами не завжди розв’язуються безконфліктно. Тому Закон України «Про основи національної безпеки України» серед основних загроз національній безпеці, зокрема, у внутрішньополітичній сфері визначає:
“порушення з боку органів державної влади та органів місцевого самоврядування Конституції і законів України, прав і свобод людини і громадянина, в тому числі при проведенні виборчих кампаній, недостатня ефективність контролю за дотриманням вимог Конституції і виконання законів України;
можливість виникнення конфліктів у сфері міжетнічних і міжконфесійних відносин, радикалізації та проявів екстремізму в діяльності деяких об’єднань національних меншин та релігійних громад;
загроза проявів сепаратизму в окремих регіонах України;
структурна та функціональна незбалансованість політичної системи суспільства, нездатність окремих її ланок до оперативного реагування на загрози національній безпеці;…”
Усі зазначені загрози мають місце в Севастополі, де дислокується ЧФ РФ і ВМС ЗС України.
Враховуючи потребу зміцнення економічного розвитку держави, і її енергетичної складової в першу чергу, у найближчій перспективі слід зосередити зусилля на освоєння енергетичних та інших ресурсів Чорного моря і світового океану, що потребує розвитку власного торгівельного флоту, і відповідно Військово-морських Сил Збройних Сил України, як гаранта безпеки від сучасних загроз на морі (в океані). Тенденції останніх років свідчать про небезпеку сучасного піратства у світовому океані, що вимагає активної протидії засобами військового флоту. З метою освоєння ресурсів світового океану, розвитку власного торгівельного флоту і його безпеки у РФ розроблена і затверджена воєнно-морська доктрина, як важлива складова воєнної доктрини загалом. Заявлена доктрина підтверджує факт перспективного розвитку держави (РФ), як могутньої морської держави.
Україна, що має вихід до моря, на сучасному етапі розвитку не приділяє необхідної уваги такому важливому напряму, як освоєння ресурсів світового океану і Чорного моря зокрема (газовий і нафтовий шельф простягається по дну Чорного моря у нашій економічній зоні), що може стати потужним поштовхом економічного зростання з урахуванням володіння власної кораблебудівної бази.
Щорічно, відповідно до договору по розподілу Чорноморського флоту, в Севастополі звільняється на пенсію і залишається на постійне проживання в Україні кілька сотень військовослужбовців ЧФ РФ, які стають на облік в українські військкомати, отримують пільги як ветерани Збройних Сил України і пожиттєву пенсію, що нараховується із їхньої заробітної плати, яка складає суму від 10 до 25 тисяч грн. щомісячно. З урахуванням терміну дії підписаних Харківських угод, через декілька років вся Україна буде працювати на виплату пенсій військовослужбовцям іноземної держави, які залишаються на проживання в Криму і Севастополі, отримавши українське громадянство, забезпечені житлом і соціально захищені. Їхня кількість щороку зростає, і це створює умови для розвитку сепаратизму, що становить загрозу національній безпеці України. За таких умов до кінця дії Харківських угод Севастополь може перестати бути українським містом де-факто, адже більшість з російських військовослужбовців мають подвійне громадянство (російське і українське) ще задовго до звільнення в порушення статті 4 Конституції України.
Запорукою безпеки такого розвитку може стати лише військовий флот, який вкрай потребує модернізації і розробки нової моделі застосування за нових умов, що мають бути передбачені морською доктриною. За 20 років відсутності державної політики в місцях дислокації Чорноморського флоту Російської Федерації, і в м. Севастополі зокрема, Україна нарощує клубок нерозв’язаних проблем, невирішення яких є прямою загрозою національній безпеці і може привести до втрати територіальної цілісності держави.
Лише системний, державний підхід до вирішення зазначених вище проблем може запобігти такому сценарію розвитку подій.
На підставі викладеного пропоную за результатами парламентських слухань на тему: «Про стан та перспективи розвитку Воєнної організації та сектору безпеки України» в рекомендаціях обов’язково врахувати наступне:

1.Профільному комітету Верховної Ради України терміново розпочати розробку і в оптимальні терміни представити Верховній Раді на затвердження морської доктрини України, як морської держави в якій сформулювати перспективи розвитку ВМС ЗС України на найближчі 20 років, куди включити і важливу складову флоту – підводні сили, які в сучасних умовах відіграють важливу роль у воєнній безпеці (відсутність цього виду сил у ВМС Грузії показала неспроможність флоту захистити навіть власні військово-морські бази від удару з моря, що призвело до його фактичного знищення).

2.Відповідним державним органам та відомствам відповідальним за забезпечення технічної складової ВМС України:

  • прискорити заміну кораблів (ресурс яких добігає кінця, а капітальний ремонт кораблів збудованих ще за радянськими, читати застарілими, проектами економічно невигідний);
  • при будівництві нових кораблів (і підводних човнів) модульного типу передбачати можливість наступної модернізації і ставку робити на розробки власних конструкторів, що будуть легко замінюватися на більш сучасні при подальшій модернізації (від енергетичних установок, агрегатів, озброєння до радіотехнічних засобів і etc);
  • автономність таких кораблів (корвет типу «Володимир Великий», що за власними параметрами наближається до типу фрегат) має бути не менше 3 місяців (для можливості бойового чергування в Аденській затоці, в місцях освоєння ресурсів, участі в міжнародних операціях, зокрема операції «Аталанта»);
  • зберегти великий підводний човен «Запоріжжя», як єдину навчальну базу для підготовки екіпажів нових підводних човнів.

3.На вищому державному рівні прискорити вирішення питання передачі Україні гідрографічних об’єктів, що незаконно утримуються Чорноморським флотом РФ на території України, чим створюється загроза безпеці мореплавства в наших водах.

4.Соціальний захист військовослужбовців ВМС ЗС України та членів їхніх сімей в умовах проживання в місцях дислокації Чорноморського флоту РФ вимагає вивчення особливостей і системного, державного підходу. Зокрема:

  • Термінового забезпечення хоча б службовим житлом військовослужбовців ВМС ЗС України й інших видів ЗС, які знаходяться в місцях дислокації Чорноморського флоту РФ і курортних зонах, де винаймання житла у сезон сягає до 800 грн. на добу (!). Ганебна практика виставляти військовослужбовців з сім’ями з найманого житла перед початком курортного сезону вже стала нормою;
  • Підвищення грошового утримання військовослужбовців ВМС ЗС України й інших видів ЗС, які знаходяться в місцях дислокації Чорноморського флоту РФ і курортних зонах до рівня, що надасть можливість тимчасового винаймання житла і пристойного утримання сімей до забезпечення як мінімум службовим житлом;
  • Відкриття навчальних закладів з українською мовою навчання (на 21 рік Незалежності в Севастополі немає жодної української школи. В існуючих школах мова викладання російська, за винятком кількох класів (!) з українською мовою навчання, що прямо порушує ст. 10 Конституції України. В Севастополі відкрита і діє навіть російська школа з російською програмою навчання (збудована адміністрацією м. Москва), але немає жодної української школи);
  • Створення робочих місць для членів сімей військовослужбовців ВМС ЗС України й інших видів ЗС, які змушені шукати роботу в умовах, де не менш третини працездатного населення безпосередньо чи опосередковано працює на ЧФ РФ;
  • Підвищення пенсійного забезпечення звільнених військовослужбовців ВМС ЗС України й інших видів ЗС, які проживають в місцях дислокації Чорноморського флоту РФ і курортних зонах, де ціни на необхідні продукти та товари у порівнянні з іншими регіонами України значно завищені, що знижує соціальну захищеність вказаної категоріїї.

5.Потужний інформаційно-психологічний вплив з боку Чорноморського флоту РФ в місцях його дислокації і Севастополі зокрема на протязі тривалого часу становить загрозу національній безпеці України, і може призвести до незворотних наслідків (типографія газети ЧФ РФ «Флаг Родины», крім власної потужної газети, що вільно розповсюджується, видає кілька десятків видань проросійського й антиукраїнського за змістом характеру. Програми телецентру ЧФ РФ вільно виходять в ефір в АР Крим. На базі культурного центру «Дом Москви» (збудованого в центрі міста, на пл. Нахімова за кошти Москви) регулярно проводяться заходи (форуми, з’їзди, круглі столи, зустрічі etc), зокрема і міжнародні, на яких час від часу ставляться під сумнів пункти ст.1 і 2 Конституції України, ведеться відверта антидержавна пропаганда). Пропоную рекомендувати вищому керівництву держави:

  • зобов’язати відповідні компетентні органи державної безпеки (при необхідності створити такі підрозділи або посилити ті що є ) взяти під контроль і забезпечити інформаційну протидію потужному інформаційно-психологічному впливу з боку Чорноморського флоту РФ в місцях його дислокації і Севастополі зокрема.
  • посилити інформаційно-пропагандистське забезпечення ВМС ЗС України, за рахунок контролю над іноземними ЗМІ, що діють в Україні, підсилення власних засобів, які підтримують позитивний імідж ВМС ЗС України (музеї ВМС, ТРК «Бриз» ВМС ЗС України, газета «Флот України», Центр військово-музичного мистецтва ВМС ЗС України, які розглядають під скорочення).

Тимур БАРОТОВ
заступник голови Севастопольської організації ВГО Спілки офіцерів України капітан ІІ рангу запасу

ВГО СОУ

Advertisements

About © ВГО СПІЛКА ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ

Всеукраїнське громадське об'єднання "СПІЛКА ОФІЦЕРІВ УКРАЇНИ"

Обговорення

Коментарі закрито

БІЛЬШЕ ПРО СОУ


Натиснути на зображення, щоб узнати більше про СОУ


СОУ на twitter

Error: Please make sure the Twitter account is public.

АРХІВ ПУБЛІКАЦІЙ

статистика

  • 80,584 hits
%d блогерам подобається це: